poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Metoda projektów i agregator e-portfolio


Metoda projektów (ang. Problem Oriented Project Pedagogy) jest odmianą metody problemowej. W metodzie projektów uczestnicy pracują nad danym zagadnieniem-problem, ustalonym przez nauczyciela/trenera. W nauczaniu metodą projektów największy nacisk położony jest na  samodzielną pracę uczestników (czasem w małych grupach). Nauczyciel-trener jest pewnego rodzaju moderatorem pracy, przedstawia wybrane przez siebie zagadnienie problemowe oraz zapewnia dokładne instrukcje wykonania projektu. Forma i metody pracy z danym zagadnieniem mogą być podane z góry lub mogą być wypracowywane wspólnie z uczestnikami, w zależności od ich samodzielności i dorzałości (kompetencji społęcznych).

Niniejszy agregator e-portfolio jest projektem, wykonywanym w ramach zajęć z autoprezentacji. Celem projektu było stworzenie indywidualnych, studenckich elektronicznych życiorysów oraz wspólna promocja poprzez agregator e-portfolio. Jest to projekt otwarty i będzie kontynuowany. Otwarty na innych studentów z Wydziału Biologii i Biotechnologii UWM w Olsztynie oraz na absolwentów i pracowników.

Polecana lektura tym razem dotyczy organizacji czasu i motywowania. Mogłoby wydawać się, że w nawale zajęć na studiach przyrodniczych (biotechnologia, biologia) nie ma czasu na jakieś dodatkowe michałki. Bo przecież ważniejsze są egzaminy. Ale same dobre oceny z egzaminów nie wystarczą. A dobra organizacja czasu i pracy pozwoli zrobić znacznie więcej. Na wszystko znajdzie się czas jeśli dobrze ustalić priorytety.

St. Cz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz