czwartek, 2 maja 2013

Jak napisać pracę dyplomową?

W większości wystąpienia publiczne osadzone są w kulturze słowa mówionego (kulturze oralnej). Wypowiedzi ustne rządzą się swoimi prawami. Kultura pisma jest ewolucyjnie późniejsza i też ma swoją specyfikę. Pisanie jest komunikowaniem się publicznym. 

Praca dyplomowa jest poświadczeniem umiejętności wyrażania myśli na piśmie oraz przygotowania dłuższych prac pisemnych. W naukach przyrodniczych ma charakter zbliżony do obszerniejszej publikacji naukowej, bez względu czy jest to praca o charakterze przeglądowym, opisowym czy eksperymentalnym. 
Na rynku wydawniczym  jest poro podręczników i poradników o pisaniu prac dyplomowych, ale większość dotyczy prac humanistycznych, ekonomicznych itd. Tylko nieliczne podejmują specyfikę prac dyplomowych z biologii czy biotechnologii.

Poza wyszczególnionymi na ilustracjach polecić mogę bezpłatny (open source)  poradnik w wersji pdf, który sam napisałem jakiś czas,e temu: 

Poradnik „jak napisać pracę magisterską” (plik PDF ostatnia aktualizacja 2005 roku):
http://www.uwm.edu.pl/czachor/dyda/poradnik.pdf

St. Czachorowski

3 komentarze:

  1. Termin oddania pracy coraz bliżej - czerwiec, a ja jestem w rozsypce... Mam temat, ale nie mam pojęcia jak się za to wszystko zabrać, poważnie nie jest dobrze. Szukałem długo odpowiedniej publikacji i widzę, że te propozycje moga mi pomóc :) Oby w końcu coś mi dało przysłowiowego kopa bo inaczej będzie naprawdę ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie zabieram się za pisanie pracy magisterskiej, mam nadzieję że wyjdzie mi ona. Na razie myślę jaki temat wybrać i zaczynam pisać, Michał i jak oddałeś pracę w czerwcu? udało się napisać?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabieram się do tego od dłuższego czasu ale ciężko mi idzie. Co myślicie o usłudze http://www.pisanie-prac.org.pl? Bo nie wiem czy nie zdecydować się na takie rozwiązanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń