piątek, 25 kwietnia 2014

Od projektu do realizacji


Dowcip jest oznaką inteligencji a hobby i pozazawodowe zainteresowania są oznaką szerokich horyzontów. Nie wiadomo co się może w pracy zawodowej przydać. Na pewno kreatywność i ciekawość świata, czyli ciągłe próbowanie nowych rzeczy.

Najpierw projekt rodzi się w głowie (studentów biotechnologii) jako luźny pomysł. Potem była praca zespołowa i wspólna zabawa w realizację czegoś pozazawodowego. Ktoś wcielił się w rolę rezysera, ktoś kręcił na amatorskim sprzęcie, ktoś inny wcielił się w rolę aktorów a ktoś inny zmontował całość i umieścił na Yoy Tube. To dobra nauka pracy zespołowej. Tak powstał prototyp . W sam raz by była motywacja do uczenia się nowych technik oraz doskonalenie pracy zespołowej (kompetencje miękkie, kompetencje społeczne).

Z niedoskonałym protorypem studenci zwrócili się do różnych osób i zainteresowali TVKortowo. Samo słowo nie wystarczy, trzeba pokazać wizję i "prototyp". Poskutowało i wzbudziło zainteresowanie (pokazali konkret). Twórcza zabawa się rozkręciła a studenci postanowili rozszerzyć zespół współpracujących osób. Pojawił się zwiastun (zobacz) i oto wstępne efekty w realiccji TVKortowo:



Niby prosta, studencka zabawa i odwaga próbowania zupęłnie nowych rzeczy. Bo studenci biotechnologii, odrywając się od codziennej nauki w laboratorium i ślęczenia przy ksiąąkach, nakręcili filmik. Będą doskonałe wspomnienia z czasów studiów. Ale i przy okazji uczą się trudnej pracy zespołowej, negocjacji, przekonywania do wsółudziału itd.. To na pewno przyda się w przyszłej pracy. I mogą pokazać namacalny i wiarygodny dowód swoich społcznych kompetencji.

St. Czachorowski

wtorek, 22 kwietnia 2014

Wystąpienia, które wywierają wpływ


Co jest efektem wystąpienia? To, że w trakcie słuchają? Na pewno tak. To, że po referacie zadają pytania? Też. Ale czasem wpływ wystąpienia publicznego uwidacznia się dopiero po jakimś czasie. Najczęściej prelegent o nim nie wie. Chyba, że dowie się przypadkiem.

Wystąpienie trwa niby krótko.... ale efekt oddziaływania może być znacznie dłuższy. O to właśnie chodzi.

"W toku naszego kształcenia znajduje się przedmiot " Autoprezentacja". Pozwala on dostrzec nam jakie błędy popełniamy prezentując swoje pasje, pisząc CV oraz list motywacyjny. Pozwoliłabym sobie stwierdzić, iż dzięki niemu zaczynamy dostrzegać jakimi jesteśmy ludźmi, zaczynamy wierzyć, że to co robimy czyni nas tak wyjątkowymi. Ale po co Wam o tym opowiadam ? Na jednych ze spotkań nasz kolega prezentował swoje zainteresowanie jakim jest SPORT . Wtedy w naszych głowach (w mojej i Madzi) narodziła się taka myśl: "a może tak zapiszemy się na fitness?". Od tamtej pory chodzimy na zajęcia. Z pewnością gdyby nie bodziec, jaki dostałyśmy od Huberta, nie zrobiłybyśmy tego do dnia dzisiejszego a tak jesteśmy szczęśliwymi, zapracowanymi i nieustannie ćwiczącymi studentkami." (źródło)

środa, 16 kwietnia 2014

Kreatywne CV w zupełnie innej formie

Można je wydrukować w Wordzie z czarną czcionką i zapakować w nijaką teczkę. A można swoje CV  sporządzić w niestandardowy, pomysłowy, a czasami nawet ekstrawagancki sposób. Dobrze, żeby było dopasowane do rodzaju pracy, jaką chcemy wykonywać. Projektanci mody mogą je wyhaftować, designerzy wymalować na ścianie, kelnerzy ułożyć według menu ulubionej restauracji itd. Ważne, aby się wyróżnić spośród innych. Tym kandydatom nie trzeba było tego tłumaczyć. Zobacz najbardziej kreatywne CV w sieci. Na zdjęciu CV z niestandardowymi infografikami.
zobacz kreatynę CV:

http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/5,136156,15805100,Plakat__wykres__dzielo_sztuki__Ci_ludzie_byli_bardzo.html?i=0#Cuk

czwartek, 10 kwietnia 2014

Czego oczekują pracodawcy od absolwenta?

Badanie wykazało, że ponad 80 proc. pracodawców twierdzi, iż największe znaczenie przy zatrudnianiu młodych ma wiedza i umiejętności; ponad 60 proc. podkreśla znaczenie doświadczenia. Z punktu widzenia pracodawców bardzo ważne są też m.in. kompetencje psychospołeczne, czyli umiejętności pracy w zespole, terminowość czy dyscyplina.

"Nie mają natomiast tak dużego znaczenia oczekiwania finansowe absolwenta oraz to, którą uczelnię wyższą ukończył" - powiedziała ekspert PKPP Lewiatan Monika Zakrzewska

Słabo oceniane są umiejętności praktyczne w porównaniu z teoretycznymi oraz tzw. kompetencje miękkie, których nauczanie w polskich uczelniach wyższych jest śladowe. Najczęściej wskazywaną kompetencją deficytową jest łączenie teorii z praktyką (45 wskazań na 100). Młodzi ludzie mają również problem z organizacją pracy (37), obsługą klienta i kontaktem z nim (34), rozwiązywaniem problemów (32) oraz - co stanowi spore zaskoczenie - znajomością języków obcych (30)" - poinformowała Zakrzewska.

"Pracodawcy dostrzegają te braki, widzą również niedostosowanie polskiego systemu szkolnictwa wyższego do wymagań sytuacji gospodarczej i potrzeb rynku pracy. Często zatrudnienie absolwenta związane jest z poniesieniem dodatkowych kosztów związanych z koniecznością uzupełnienia jego wiedzy tak, aby mógł on wywiązywać się ze swoich obowiązków zawodowych" - podkreśliła.

źródło (czytaj cały tekst)