Jeśli potrafimy dobrze wykorzystać ofertę internetu, to możemy za darmo wypromować siebie (autopromocja, autoprezentacja) lub swój pomysł (na badania, na projekt itd.). Wykorzystać możemy nie tylko strony www ale i portale społecznisciowe czy blogi. W internecie możemy pokazać znacznie więcej niż zawiera tradycyjne, papierowe CV. Zamiast pisać o sporcie czy śpiewaniu można przecież umieścić krótki filmik z próby chóru, gry w siatkówkę czy nawet siebie samych przy pracy w laboratorium.
Jeszcze najpopularniejszym sposobem pokazywania swoich kompetencji jest papierowe CV. Ale drugim co do popularności jest CV eletroniczne (np. w formie e-portfolio). Coraz popularniejsze stają się wideo CV czy nawet... teledyski.
O tym, że nawet naukowcy przenoszą dużą część swojej aktywnosci do internetu możemy przeczytać w 16 numerze NIMBa:
Naukowiec w Internecie, czyli NetNaukowiec jest bohaterem kolejnego wydania czasopisma NIMB. Autorzy tekstów przyglądają mu się między innymi z perspektywy komunikacji z innymi naukowcami, promocji wiedzy oraz tworzenia wspólnoty ludzi nauki (cobacz całość).
"Nigdy wcześniej nowożytna nauka nie ulegała takim transformacjom, jakie mają miejsce od końca ubiegłego wieku. Wraz z rozwojem internetu zmienił się sposób uprawiania nauki oraz komunikowania się naukowców – pisze w swoim tekście Emanuel Kulczycki, prowadzący blog Warsztat badaczy i zajmujący się zawodowo komunikacją naukową. To właśnie Internet jest medium, które zmieniło tradycyjne metody wymiany informacji. Dając jednocześnie bogaty pakiet możliwości wymusza przystosowanie się do nowej rzeczywistości."
St. Cz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz